pátek 12. května 2017

MŮJ PŘEDVOLEBNÍ PRŮZKUM

aneb všechno je zřejmě úplně jinak!

Když se v pravidelných intervalech objevují v médiích tzv. výzkumy veřejného mínění, resp. volební preference politických stran, nestačím se divit, jak k těmto číslům ty údajně renomované agentury přišly. Tak např. Strana přímé demokracie Tomia Okamury se podle těchto odhadů pohybuje někde kolem 5%, což přece nemůže být pravda! Koalici STAN-KDU-ČSL prý bude volit 12% občanů a to se mi také nezdá. A mohl bych pokračovat.
Nedalo mi to a rozhodl jsem se provést mezi obyvateli svého města vlastní výzkum. Jistě – dvě stovky oslovených nejsou žádné závratné číslo, statistická chybička se určitě také mohla vloudit a moravská metropole není celá země. Přesto – jakkoli tyto výsledky považuji za přesné jen do jisté míry, nedá se přehlédnout, že jsou naprosto rozdílné ve srovnání s těmi „opravdovými“. Abych však čtenáře déle nenapínal, zde je můj malý předvolební průzkum – pokud by se volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky konaly koncem května, lidé by hlasovali takto:
1. ANO   42%
2. SPD   16%
3. ODS   14%
4. KSČM 12%
5. ČSSD   8%
Pod pětiprocentní hranicí by zůstala koalice STAN-KDU-ČSL (7%) a Piráti (1%).
A tak vám nevím, komu mám věřit – těm věhlasným agenturám, nebo tomu, co jsem slyšel od lidí v Brně?

Žádné komentáře:

Okomentovat