úterý 16. dubna 2019

KDO ZAPÁLIL MOJI KATEDRÁLU?!












Věřím spiklenecké teorii!

Jako katolík mám právo říct, že v Paříži shořela „moje“ katedrála. A mohu tedy i napsat (byť mainstreamová média tvrdí, že nikoli), co si o této události myslím...
Požár vznikl nešťastnou náhodou a věřit čemukoli jinému je spiklenecká teorie. Tak se nám to prezentuje se skrytou (mnohdy však i zcela otevřenou) výhrůžkou, že „schvalovače“ sleduje policie, tak ať si dají pozor...
Ovšem pozor! Těmi schvalovači a oslavovači nejsou myšleni ti, kdo se radují ze zničení Notre-Dame – žádný takový šílenec u nás není a na jásající francouzské muslimy je český zákon krátký (i když by možná stálo za to využít v tomto případě evropský zatykač). Do hledáčku českých orgánů se dostanete v okamžiku, kdy se na sociálních sítích začnete zamýšlet nad tím, zda je opravdu všechno tak, jak to píšou v novinách a říkají v televizi! Pak se totiž stáváte spikleneckoteorijními schvalovači se všemi důsledky, které vám to v našem liberálně demokratickém režimu může přinést...
Mě ale v této souvislosti napadá následující extrémisticko-xenofobní názor, za nějž možná riskuji soudní tahanice, který (vždyť shořela moje katedrála!) ovšem přesto vyslovím: Není to ve skutečnosti tak, že za spikleneckou teorii by mělo být naopak považováno tvrzení, že požár nemá teroristické pozadí? Ta urputná snaha přesvědčovat veřejnost, že požár vznikl „přirozeně“ (a že jen náhodou se tak stalo pár dní před Velikonocemi a v okamžiku, kdy dělníci právě odešli z lešení) je mně v každém případě dosti podezřelá – a to nemluvím o té podivné vousaté osobě snědé pleti, běžící po ochozu v době, kdy tam nikdo neměl co dělat...
Notre-Dame je zničena (to není spiklenecká teorie, ale fakt, který ani ČT a Mladá fronta nemohou popřít) a já, český katolík, se ptám, kdo to udělal. A čím dál víc začínám věřit v jednu ze spikleneckých teorii – zatím však nevím, v kterou...

Žádné komentáře:

Okomentovat