čtvrtek 24. září 2020

„MÁM RÁD LIDI STEJNÝCH TVÁŘÍ...

...a proto velím Covid!“ 

Starší spoluobčané určitě vědí, co to mají ti lidé na obrázku na sobě, těm mladším vysvětlím, že se jedná o tzv. atombordel neboli IPPCHO (individuální prostředek protichemické ochrany). Na vojně patřil k součásti tzv. plné polní a oblékal se na povel „Plyn“. Dodnes si vzpomínám na zeleného blba, který považoval za náramnou zábavu, když nám tím mohl znepříjemňovat život a ke zmíněnému povelu si ještě přidával své rádoby vtipné průpovídky, např.: „Mám rád lidi stejných tváří a proto velím plyn!“, „Teď pojedete v autobusu a všichni budete sedět u okna!“ aj. Navléct na sebe tu atomovou hrůzu byl sám o sobě horor (patřila k tomu i plynová maska, přes jejíž zamlžené průzory nebylo nic vidět) a když měl pak člověk s pětadvaceti kily na zádech a samopalem v rukách běhat oraništěm (další specialita toho lampasáckého kreténa), hořce litoval toho, že si nevyřídil modrou knížku...

Je to už naštěstí dávno, co jsem toto musel z rozkazu strany a vlády prožívat a po příchodu do vytouženého civilu jsem pevně věřil, že se to již nebude nikdy opakovat. No a podívejte se – na stará kolena si musím nasazovat masku, držet odstupy, mazat si ruce chemickým sajrajtem a od rána do večera poslouchat v rádiu a číst v novinách, že jsem tzv. riziková skupina a nemám nikam chodit, protože jestli někde ten covid chytnu, tak to mám „za pár“. Tedy ne do civilu, ale do rakve...

Vojnu a atombordel mám spojené s dobou komunistické totality, která údajně skončila v listopadu 1989. Dnes prý žijeme v časech úplně jiných, máme svobodu, pluralitu a demokracii (a to ne ledasjakou, ale přímo liberální), můžeme si říkat a psát co chceme a... musíme opět poslouchat! Změnilo se jen to, že místo zeleného hňupa nám teď velí červený Hamáček. A svoboda projevu, garantovaná ústavou? Na Facebooku dostávám bany, na i.Dnes mně zrušili blog (údajně kvůli rasismu, hoaxům, homofobii a xenofobii) a publikovat své názory mohu jen v tzv. dezinformačních médiích. V těch hodných a nedezinformačních mohou šířit hoaxy a poplašné zprávy do omrzení a všechno je v pořádku: „Umřou tisíce lidí“, „Nakazí se 3,6 miliónu“, „Dnes zemřelo v Česku na Covid 19 lidí“ – takové tam mají titulky a vypadá to, že jejich heslem je „Čím hůře – tím lépe“!

Pomalu (vlastně rychle) si začínáme zvykat na covidovou demokracii – nebo snad totalitu? Ten obrázek nahoře je zajisté myšlen jako legrace, ale abychom se nedivili! Ve skladech bývalých Lidových milicí jsou atombordelů určitě milióny a dostalo by se na každého. „Mám rád lidi stejných tváří a proto velím Covid!“ Mám obavy, že když takto (nebo nějak podobně) Hamajda zavelí, všichni pojedeme v autobusu a každý bude sedět u okna... Tedy kromě mne – já už podruhé oranicí nepoběžím.

1 komentář:

  1. Na obrázku lidem chybí rukavice...já už si na roušku zvykla. Nemám problém ji nosit v obchodech, ale byla bych raději, kdyby se nosit nemusela. Každý by měl nemoc chytit, neustálé zákazy a omezování už mi lezou krkem.

    OdpovědětVymazat