čtvrtek 5. července 2018

MOJE COPYUKÁZKY (2)


POLYKARBONÁTOVÁ DESKA aneb VAŠE PERGOLA BUDE POD STŘECHOU!

Pergola je v dnešní době skoro už povinnou součástí každé zahrady, dvora či chaty. Ačkoli šikovnější jedinci si pergolu budou zajisté schopni postavit sami, takže v tomto ohledu se nemusejí obracet na specializované firmy, jeden problém tu zůstává i pro ně. Jedná se pochopitelně o materiál, vhodný pro stavbu pergoly, konkrétně o její střechu. Možností, jak a čím pergolu zastřešit je celá řada, ne všechny se však mohou následně ukázat jako správné. Mějme na paměti především to, že střecha pergoly (resp. materiál, z něhož je vyrobena) je trvale vystavena povětrnostním vlivům. Slunce, mráz, déšť, vítr... dokážou s nekvalitní pokrývkou Vaší pergoly udělat skutečné „divy“.
Učte se z chyb druhých!
Když jsem před cca 5 lety sám zvažoval stavbu pergoly, všímal jsem si toho, jakou cestou šli druzí. A byl jsem skutečně hodně překvapen, když jsem se poměrně často setkával s tím, že dřevěná konstrukce pergoly byla sice udělána „poctivě“ a kvalitně, o střechách se to však říct nedalo. Jakési tenké plastové profily, mnohdy již tu a tam pomačkané a děravé – ne, tohoto jsem se chtěl vyvarovat. A tak jsem hledal a poptával se, až jsem dospěl k přesvědčení, že tím nejlepším řešením pro střechu mé pergoly bude použití tzv. polykarbonátových desek.
Polykarbonátová deska
Na webových stránkách firmy Omniplast s.r.o. jsem se dočetl o výborných vlastnostech právě tohoto materiálu a protože jsem nechtěl dopadnout jako výše zmínění pergoloví nešťastníci se střechami poničenými prvním silnějším větrem či deštěm, kontaktoval jsem zákaznické oddělení Omniplastu a zajel se podívat přímo do jejich areálu nedaleko Brna.
Omniplast s.r.o.
Moderní hala, profesionální tým, široká nabídka zboží. Původně jsem měl obavu z toho, jak budu jednotlivé desky, tvořící střechu pergoly spojovat tak, abych dosáhl dokonalého utěsnění. Nyní jsem se ke svému velkému ulehčení dozvěděl, že firma mně může takříkajíc „uříznout na míru“ jedinou desku, takže problém se spojováním odpadl. Objednal jsem si tedy dovoz jedné polykarbonátové desky o velikosti střechy budoucí pergoly, tj. 400 x 200 cm. Na doporučení pracovníka firmy jsem zvolil variantu „multiclear strong“ – jde (laicky řečeno) o dvě plochy spojené systémem komůrek a dutinek, což zajišťuje velkou odolnost vůči jakémukoliv tlaku či nárazu. Další výhodou polykarbonátu je váha – moje střecha o 8 čtverečních metrech rozhodně není žádné těžké monstrum, ale docela lehká deska.
Test krupobitím!
O tom, že jsem zvolil správný materiál (i správnou firmu!) jsem se přesvědčil brzy poté, co jsem pergolu postavil. Jednoho letního dne přišla bouřka s krupobitím, přičemž se jednalo o kroupy o průměru cca 3 centimetrů. Tento „křest ohněm“ přečkala moje pergola, resp. její střecha bez sebemenší úhony. Polykarbonátové desky a firmu Omniplast s.r.o. mohu tedy s klidným svědomím doporučit všem, kteří stejně jako já před 5 lety přemýšlejí o stavbě pergoly a zvažují, jak a z čeho udělají střechu...

Žádné komentáře:

Okomentovat