úterý 6. března 2018

KNIHY, NA KTERÉ SE TĚŠÍM (11)

Akniharaselina

Intuice mi říká, že by to mohlo být dobré...

Tak tato knížka je naprostou „sázkou na nejistotu“ – vůbec nevím, co od ní čekat. A vlastně ani nemohu, neboť Rašeliniště je literárním debutem jisté Susanne Janssonové ze Švédska. Z anotace příliš moudrý nejsem, takže mně nezbývá nic jiného, než spolehnout se na pověst brněnského Hostu, který by přece žádný thrillerový brak nevydal, no ne? To by mne ale samo o sobě nejspíš nepřesvědčilo...
Takže – tím hlavním důvodem, který převážil na pomyslných miskách vah, je název knihy, přesněji řečeno prostředí, v němž se má odehrávat děj. Na rašeliniště mám slabost od doby, kdy jsem četl Psa baskervillského, který byl tak výborný do značné míry proto, že jej Sir Arthur Conan Doyle situoval do nevlídného a tajemného prostředí podmáčených vřesovišť a nevyzpytatelných slatí (v knize nazývaných „blata“), kde jeden chybný krok může být zároveň posledním. Možná, že něco z atmosféry Psa baskervillského pocítíme i v Rašeliništi...

Žádné komentáře:

Okomentovat