pondělí 24. září 2018

ADAM ALTER: NEODOLATELNÉ























Před časem jsem kdesi viděl kreslený vtip: Maminka odvádí vztekajícího se synka domů na večeři, kluk se otáčí k plácku, kde jeho kamarádi hrají fotbal, brečí a chce se mamince vytrhnout a vrátit se zpátky ke hře (pod tím byl nápis Dříve). Druhý obrázek (Dnes) byl podobný, přesto však úplně jiný: Maminka táhne chlapce ven, aby si hrál s míčem, kluk pláče a ohlíží se do svého pokojíčku, kde má na počítači rozehranou nějakou videohru a za nic na světě se od ní nechce odloučit...
Problematika závislosti se až donedávna spojovala výlučně s užíváním drog, popř. s gamblerstvím. S nástupem moderních technologií (internet, sociální sítě, mobily), jejichž cílem je zpříjemnit a zjednodušit život, se ale začalo ukazovat, že závislost může nabýt nových, naprosto nepředvídatelných forem. Vzpomínám si, že když se u nás zhruba před dvaceti lety objevily první mobily a celá země byla zaplavena stupidními reklamami (na jedné byl třeba kominík, dívající se toužebně na jakousi Nokii a pod tím nápis: „Těším se na něj celý život!“), já jsem si tenkrát ten zázrak nekoupil a dnes mám za to, že jsem dobře udělal. Každou chvíli se totiž na trhu objevil nový a modernější mobil, takže všichni zase pochopitelně chtěli „jít s dobou“ a běželi si ho koupit. Tak to šlo pořád dokola a lidi se nakonec začali vzájemně posuzovat podle toho, jaký má kdo mobil. Byly to zvláštní časy, kdy se u mnohých jedinců začala projevovat podivná závislost – naštěstí nikoli na drogách, ale na co nejmodernějším mobilu...

Recenze zde:

Žádné komentáře:

Okomentovat