pondělí 9. ledna 2017

BÁSNĚNÍ (66)


DIAMONOLOG

Podívejte se, pane doktore,
když vy furt jenom o tý smrti a tak,
něco vám řeknu
- já na žádnou zubatou s kosou nevěřím
ale žába na prameni času
to je jiná
vždyť i strach se bojí cizího neštěstí
a šibeniční humor - co si budeme povídat - se směje naposled
Jo, uzavřené oddělení láká k útěku
ale vaří tady dobře
a oba záchody jsou pěkné
i ten věčně ucpaný čísi zácpou
Hlavně však
- za dveřmi stojí Godot a čeká
až skončí doba návštěv
aby mohl odejít s klidným svědomím,
že tu byl -
Neslušná minulost
nakukuje do mé samoty
a dělala to tak odjakživa
vždyť nic jiného ani neumí
Ano, šťastný život je jen ztráta času
a já tedy za ten svůj děkuji Bohu -
Otázek bych měla hodně
ale odpovědi mě nezajímají
takže mně stačí vědět
že nejen stromy, ale i lidé
mají své stíny
protože slunce se neptá
jestli chceš
Děti mám tři
a moje manželství bylo plně funkční
dokud můj muž nešel jednou přes Nuselák
od tý doby už jenom padám
můj chorobopis je na dlouhé vyprávění
jsou v něm i jakási nesrozumitelná slova
- těm jediným rozumím,
protože latina je mrtvý jazyk...

Žádné komentáře:

Okomentovat